dinsdag 5 oktober 2010

't Zit hem in de kleine dingen...

Goed, waar zal ik beginnen? Veel valt er niet te vertellen, maar toch is de drang om te bloggen te groot!

Gisteren zijn onze lessen niet van start gegaan, blijkbaar is het eerst nog welkomstweek voor de nieuwe studenten, voor ons wordt donderdag de 'Welcome Day' georganiseeerd. Dus waarschijnlijk hebben we vrijdag pas onze eerste echte les. Nu moeten we onze dagen gewoon nog opgevuld zien te krijgen... Nog eens een stad bezoeken wordt ons een beetje te duur, oké de treinen zijn vrij goedkoop, maar niet als je iedere dag ergens anders heen wilt. Forlì zelf heeft al weinig of geen geheimen meer voor ons, dus wordt het dan maar werken voor de Bachelorpaper...

Door een teveel aan tijd begin je je op den duur ook te focussen op de kleine ergernissen... Such as het feit dat onze huisgenootjes hun potten en pannen maar gewoon laten staan ipv ze fatsoenlijk af te wassen, af te drogen en netjes in de kast te zetten, het blijkbaar erg moeilijk is om een rol toiletpapier te vervangen en zo van die dingen. Ik weet wel dat ik me daar niet te veel van moet aantrekken en het zijn echt pietluttige dingen, maar als je tijd te over hebt, begin je je druk te maken in de allerkleinste dingen.

Tijd te over is ook niet bevorderlijk voor heimwee... Ik moet zeggen ze slaat van tijd tot tijd keihard toe, niet urenlang, maar gewoon tien minuutjes dat ik even gewoon supergraag thuis wil zijn. Zeker nu onze jongste hondentelg niet 100% is... Ze is de laatste dagen blijkbaar heel ziek geweest en nu kampt ze met een maagontsteking en zit ze ook nog met een aanslepende blaasontsteking. Die blaasontsteking moet verder onderzocht vermits ze maar één niertje heeft, maar dat onderzoek kan nu niet omdat ze die maagontsteking heeft.

Een wijs man heeft me onlangs nog gezegd dat Erasmus met ups en downs gaat, maar dat je moet proberen altijd het halfvolle glas te blijven zien en dat probeer ik!

Veni, vidi, vici!

X

3 opmerkingen:

  1. Nog even geduld en je kan echt van start gaan !
    K weet het geduld is niet je grootste gave ;-)
    En Grace dat is een vechter hoor ! Ze heeft het me beloofd ;-)
    Dikke kus van je mams die je ook echt wel mist maar dat niet mag laten zien ... bweeuh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, mams... Dat mag wel hoor, een beetje toch! ;)
    En idd geduld is niet mijn grootste troef... :s
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook een dikke kus en knuffel van mij, Xana. Het is niet erg om heimwee te hebben, dat hebben we allemaal, daar ben ik zeker van. Goed dat je zo positief blijft. Nog even geduld, donderdag duurt niet zo lang meer! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen