zaterdag 2 oktober 2010

David, zijn twee aanbidsters en een oude brug

FIRENZE!!!!!

Om half 7 ging de wekker, om half 8 hadden we de trein richting Faenza, daar overstappen op een andere trein en dan richting Firenze, voor mij een van de mooiste steden ter wereld. Ik weet niet wat Firenze zo mooi maakt, maar er hangt een sfeertje waar ik me geweldig goed bij voel, ik kan het niet onder woorden brengen. Foto's maken misschien al een en ander duidelijk, maar zelfs foto's vertellen het Florentijnse geheim niet.
Dante, Boccacio, Petrarca, Michelangelo en zo veel meer; Firenze is dé cultuurstad bij uitstek! Jammer dat de pijltjes richting Casa Dante ineens ophielden en het op de Nederlandstalige kaart (ik weet het, we hebben het ons gemakkelijk gemaakt ;) ) niet was aangeduid. Maar buiten dit jammerlijke voorval hebben we ons vooral kostelijk geamuseerd met het aanbidden van de Davide van Michelangelo. En met aanbidden bedoel ik dan vooral het origineel zoeken, de kopieën waren best geweldig, maar we moesten en zouden de échte gezien hebben. En man, dat hebben we gedaan... Ik dacht dat die twee kopieën al mooi waren, maar de échte is on-waar-schijnlijk imposant! Echt waaaaaaaanzinnig! Het uurtje wachten voor de deuren van de Galleria dell'Academia was zeer moeite waard! Zonder twijfel! Voor de illegale foto van de originele Davide verwijs ik u graag door naar de blog van Eline 'Elena' Geerinckx.

De rest laat ik de foto's aan u vertellen, want woorden schieten te kort bij het proberen beschrijven van zoveel moois in zo'n waanzinnige stad.

Lieve bloglezertjes, wie nog niet naar Firenze is geraakt, moet een trip zeker overwegen. Ik verzeker je dat het de moeite waard is.

En mama en Aaron, ik hoop dat jullie al opgewarmd zijn voor onze trip eind oktober! Smeer je voetjes al maar in, want we gaan een eindje 'florentijnen'!

Alla prossima!

X

Santa Maria Novella

Basillica San Lorenzo

Basillica San Lorenzo


Cattedrale di Santa Maria del Fiore



Ik weet niet wat het is, maar ik vind deze dom
ongelooflijk mooi!






Plafond van een gellateria in Via dei Calzaiuoli


Orsam Michele

Palazzo Vecchio op Piazza della Signoria


Een levend beeld! Die man deed dat echt fantastisch!

DAVIDE !!!

Ponte Vecchio

Griezelig of ongelooflijk?

Uitzicht op de stad van op Piazzale Michelangelo

Nog eens: DAVIDE !!!!

Winkeltje met alleen maar houten speelgoed!

Eline en de sjaal die ze uiteindelijk toch gekocht heeft! :)

Winkeltje met niets anders dan weegschalen!

De sleutelhangers waar ik zo naar gezocht heb! 

7 opmerkingen:

  1. Waw inderdaad, Firenze is echt een prachtige stad! Bij mij is het ondertussen al weer vier jaar geleden dat ik er geweest ben.. daar zou ik dringend verandering in moeten brengen :) Dikke kus! Veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog nooit in Firenze geweest, maar als ik je foto's zie krijg ik meteen zin om te vertrekken! Amuseer jullie daar nog!
    Baci!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ook terecht fan van Firenze!! Veel plezier daar meisjes! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er helemaal klaar voor !!!
    Dikke kus van je mams xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woehoew! 3 hoeraatjes voor Firenze! En voor 'den echten' David natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Door die knappe foto's te zien ben ik er ook helemaal klaar voor,
    maar de welke is nu de echte Davide ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moet je bij Eline haar blog gaan kijken, ik heb die foto niet! Eline is de stoute meid geweest die er toch een foto van genomen heeft. ;)

    BeantwoordenVerwijderen