donderdag 28 oktober 2010

Scherven brengen geluk

Ciao ragazzi!

Deze week is een klein beetje een rampweek geweest...
Oké, here we go! Allereerst is vorige week de lamp van m'n kamer gesprongen, dus enkele dagen geen licht 's avonds. Gelukkig viel dat al bij al goedkoop op te lossen, een lampje van 99 cent did the tric!
Dan zijn er enkele dagen gepasseerd waarop er niet veel misliep en dan werd het dinsdag... Dinsdagavond was de wekelijkse Erasmusaperatiefavond, ik besloot m'n witte trui aan te doen, die was al een beetje vuil en dan had ik voor de volgende dag een gevulde wasmachine. En zo geschiedde ook, ik kwam aan in Bar Moquette en twijfelde heel erg lang over die rode wijn, doen of niet? Ja, ik besloot hem te nemen, ik heb er welgeteld drie slokken van gedaan, denk ik, en dan is er iemand tegen m'n arm gelopen en alles over de witte trui. Ik meteen weer naar huis om te proberen ze nog te redden. Jammer genoeg mocht niks baten, twee keer gewassen en een dag in de zeep later kon je de vlekken nog altijd zien. Vaarwel, witte trui!
Nadat ik mijn trui na de eerste keer uit de wasmachine haalde, struikelde ik met de wasmand, duwde tegen de deur van ons halletje en ***KRAK***!!!! Het glas van de deur helemaal gebarsten, er staat namelijk een verwarming achter en doordat ik de deur verder duwde is de draaiknop van die verwarming dus in de raam beland. Volgende morgen heb ik naar de huisbazin gebeld en nog dezelfde dag hadden we een nieuw raam in de deur zitten. Snel gefixt, maar wel een dure oplossing: €120... Daar gaan m'n nieuwe schoenen!
En het is nog niet gedaan!!!
Nadat de huisbaas net terug vertrokken was, keek ik mijn mail na en mama had om me op te beuren twee artikels over Cancellara gescand en doorgemaild. Ik besloot om die aan m'n muur te plakken en ging op mijn zetel staan om dat te doen... In die zetel, onder mijn jas, lag de mooie plateau die ik van tante Thalia gekregen had, ook daar ***KRAK***, glas kapot ('t is zo'n toffe plateau waar je foto's in kan steken)! Gelukkig is hij voor de rest nog heel, dus als ik weer thuis ben, kan ik het glas vast wel laten vervangen, maar dan kies ik niet voor glas van €120...

Zoals jullie dus wel kunnen merken, was dit toch wel een beetje een pechweek! Gisteren dacht ik er nog aan om gewoon niet meer uit mijn bed te komen en me even weg van de wereld te wanen. Gelukkig hebben Eline en de andere Erasmussers hier me kunnen overtuigen om Tango te gaan dansen! Dat was echt wel heel leuk, amai! Spijtig genoeg is het wel te duur om het iedere week te blijven volgen, maar ik heb de smaak wel te pakken. Als ik een partner vind thuis, ga ik geheid een paar lessen volgen!

Terwijl mijn trui nog probeerde te vechten voor haar leven in de wasmachine, was het Spaanse aperitief nog bezig. Het was een heel leuke avond met veel vrienden, hieronder volgen nog wat foto's van de fijne avond.

Alla prossima!

En tot ik jullie weer spreek:
Breek plateaus, glazen en deuren, maar geen harten!

X
P.S.: GR = Griekenland, E = Spanje, B= België (duh) en IT = Italië
Marijke(B), Ellen (B), Riccardo (IT), Eline (B)
Eline en Linsey (B)
Ellen achterstevoren ;)
Giorgio (GR), Manfredi (IT), Ellen, Riccardo
Linsey, ik, Marijke, Ellen en Riccardo






















Sarah (B, E), Natalia (PL), Vanessa (E), Eline

6 opmerkingen:

  1. Die feestjes zien er inderdaad wel leuk uit daar,
    Dat moet je wel wat opbeuren na al die pech.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Xana

    Oei, dat was blijkbaar echt wel een pechweek! Maar het is bijna een nieuwe week, hopelijk voor jou een pechvrije ;)
    Ik ben inderdaad in een leuk groepje Erasmussers beland die vaak leuke voorstellen doen zoals bv die lasertag of het halloweenfeestje gisteravond (daar moet ik nog een blogbericht over schrijven :p) dus daar ben ik echt wel blij mee. Maar jij lijkt toch ook wel leuke bezigheden te vinden daar zoals tango dansen en aperitiefavondjes :)
    Veel plezier nog!
    Gros bisous x
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knuffel, inderdaad wat een pechweek..
    Maar op de foto's zien jij en Eline er wel helemaal gelukkig uit :) Goed dat je toch bent meegegaan naar de tangoles bent geweest. En die Spaanse avond ziet er ook leuk uit.

    Trouwens dat trui/kleedje van een paar blogberichten geleden is echt supermooi! Ik wou overlaatst ook zo'n trui kopen, maar dan in't paars, nu dat ik jou daarin zie heb ik er echt spijt van dat ik hem heb laten hangen. Je staat er echt heel mooi mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah Xana, inderdaad je moet maar denken dat scherven geluk brengen, en alleen een beetje aan de prettige momenten denken, zal ik eens nahoren bij Marc Spill. of er geen tangopartner voor je vrij is :)
    je tanteke
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Sarah: idd die aperitiefavonden zijn heel leuk! En onze vriendengroep breidt zich ook elke week maar meer uit, dus da's echt heel plezant.

    @Kathleen: Dankjewel voor het mooie compliment. Ik ben op slag weeral een centimeter gegroeid :) ! Ik zou zeggen: ga die paarse trui halen als je ze mooi vindt! Ik ben echt heeeel blij dat ik de mijne gekocht heb! En ze is lekker warm! ;)

    @ Tanteke: da's misschien wel een idee! Ik vond die Tango echt heel leuk! Deze week ga 'k salsa doen, heb 'k al wel eens gedaan, maar weet nimmer zo goe hoe het nu weer ging ;). Dus ik twijfel nog tussen die twee! :)

    BeantwoordenVerwijderen