dinsdag 7 december 2010

Christmasvibes

Ciaoooo ragazzziiiiii!!! 


De Kerstperikelen beginnen de kop op de steken! :) Mijn kerstboompje staat al enige tijd, whoeps, maar komt nu pas echt tot zijn recht. In Forlì zijn ondertussen de kerstlichtjes aangestoken en de kerstboom op Piazza Saffi is versierd. Kerstmis is aangekomen in het land van de pizza. Over kerstmarkten hebben de Italianen duidelijk een andere visie, je vindt er namelijk meer eten dan snuisterijen, maar desalniettemin zijn we tevreden over het kleine kerstmarktje dat Forlì heeft. Ik gok dat er niet meer dan 10 kraampjes staan, inderdaad, klein dus! Er stond gelukkig wel een heel leuk kraam waar dus ook een van m'n kadootjes vandaan komt! Verrassing!!! 
Donderagavond is Sandra aangekomen en samen met haar zijn we naar de kerstmarkten in Firenze en Bologna geweest. Zij had de steden zelf ook nog niet gezien, dus dat was voor haar ook een leuk pluspunt, ze had namelijk 2 ervaren gidsen bij! ;) 
Florentijse kerstboom met
het florentijse schild
Zoals ik dus al zei: het concept kerstmarkt wordt hier anders opgevat dan bij ons, wat dus maakt dat de kerstmarkt van Firenze, waar iedere Italiaan die we kennen ons al warm voor had gemaakt, uitdraaide op een sisser van formaat. Ook daar was de kerstmarkt heeeel klein, gezien de grootte van de stad! Gelukkig is Firenze zelf mooi genoeg om met volle teugen te genieten van de stad zelf en van de kerstdecoraties die de prachtstad versierden. Heel mooi! Firenze heeft me ook een aantal kadootjes opgeleverd! Verrassing!!! 
Kerstman en -bomen uit ballonnetjes
Mama, dit is het plafond van
die gelateria die ik bedoelde,
die niet open was toen wij daar waren.
Florentijse kerstversiering
In Bologna waren er 4 kerstmarkten, de ene al iets groter dan de andere, maar stuk voor stuk de moeite waard. 
Bolognese kerstboom
Nog in Bologna vond op Piazza Maggiore een voorstelling van reddingshonden van de Carabinieri plaats. Ik zag meteen dat er een Newfy mee in de rij stond, ik superblij natuurlijk! We zijn dan ook een hele tijd naar de voorstelling blijven kijken. Ze lachten wel vaak met een Newfy die dit soort reddingswerk doet, normaal doen Newfy's vooral reddingswerk in het water... Maar deze Newf liet toch maar mooi zien dat hij dat ook allemaal kon, oké, soms iets langzamer dan de anderen, maar voilà, hij deed het toch maar! :) Springen is niets voor een Newfy, maar deze deed het toch behoorlijk! 
Viggo, mocht je ineens kunnen lezen:
deze is niet bang voor hoogtes,
misschien eens een voorbeeld aan nemen? :) 
Meer foto's en filmpjes van de voorstelling vinden jullie op m'n facebook. Aaron, be a dear, en laat de mama via uwe fb even kijken, thx! :) 
Maandagmorgen is Sandra heeel vroeg terug naar huis vertrokken! Wij hopen dat ze het leuk vond, zo hier bij ons. :) 
Sindsdien gaat het hier weer z'n gewone gangetje: veel werk voor school. Morgen is het hier een feestdag, dus dan kan ik heel hard werken voor school *licht ironische ondertoon*... 


Nog 14 dagen en ik kom naar huis! 


A presto! 


En tot ik jullie weer spreek: 
Chi non ha il Natale nel suo cuore, non lo troverà mai sotto un albero. 
wat zoveel betekent als: 
Wie Kerstmis niet in z'n hart draagt, vindt het nooit onder een boom


X

5 opmerkingen:

  1. Tuurlijk heb ik me geamuseerd bij jullie! :-)) De kerstmarkt in Firenze was idd niet wat je ervan zou verwachten, maar Firenze zelf was fantastisch! En Bologna was ook de moeite waard. Ik zit ondertss weer in ons Belgenlandje. Binnen twee weekjes ben jij ook weer voor even in Kapellen-city! Het zal er sneller zijn dan je denkt!
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor de foto vn het mooie plafond ! Is idd de moeite !
    Ik ben nu echt wel aan t aftellen ! Zal zoooo'n deugd doen dat ik je eens lekker kan platknuffelen !!!!
    Tot binnenkort !
    xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai ai ai, als ik terug naar hier kom, ziet niemand mij lopen omdat ik door iedereen daar thuis ben platgeknuffeld... hihihihi! Nee, echt, ik zal ook blij zijn als ik terug effe thuis ben! Zal veeel deugd doen! :) xxxx

    BeantwoordenVerwijderen