zondag 12 december 2010

Kerst in de stad van de meest besproken liefdesrelatie

Ciao!!


Gisteren hebben Eline en ik onze laatste uitstap van ons Erasmusverblijf gemaakt. De stad die we dit keer met een bezoekje vereerden, was Verona.
Verona is de stad van Romeo e Giulietta, het in Vlaanderen en Nederland bekende Shakespeare-stuk Romeo en Julia. Je kan er de huizen van beide geliefden bezoeken en ook het befaamde balkon van Julia. Hoewel het niet het echte balkon betreft, is dat een toeristische trekpleister van jewelste!


Verona is ook een van de weinige steden die een nog intact amfitheater heeft. De arena is impressionant, de trappen die je moest bestijgen om een zicht over de stad te hebben, waren dat eveneens... Gevolg: stijve spieren. Maar dat hadden we er heel graag voor over want het uitzicht is prachtig. Je kan de besneeuwde bergtoppen met helder weer zien liggen. Gelukkig voor ons was er gisteren geen wolkje aan de lucht, een stralende dag, wel een beetje koud, maar daar bestaan sjaals en mutsen voor. Op de bovenste trede van de arena heeft een vriendelijke Italiaanse schipper op rust ons gefotografeerd, het resultaat hieronder. Hoe weet ik dat hij schipper was? Wel, hij vroeg ons waar we vandaan kwamen en ik zei Antwerpen. Die stad kende hij, daar was hij wel eens met de boot geweest! :) Hij was fan van de kathedraal, zijn echtgenote vond het Steen adembenemend. Hij vond het echter niet kunnen dat je moet betalen om een kerk te mogen bezichtigen, in Italië is dat namelijk uit den boze... Tja, het huis van God zou in principe gratis te bewandelen moeten zijn, daarin begrijp ik hem wel! :) Supervriendelijke man, echt waar!


Natuurlijk was er ook de kerstmarkt! En wat voor een!!! Mijn God, was dat moooooiiii, niet te geloven! Er stond ook een kraampje uit Hasselt met jeneverborreltjes en Belgische chocolade. Eline voelde zich even weer helemaal thuis...
Voorts was er een soort Zwitsers geïnspireerd huis met Zwitserse kerstdecoratie. Echt heel mooi! Had iets voor jou geweest, tante! ;)
Dan was er ook het huis van de Kerstman en heel veel leuke andere kraampjes. Er was ook nog een huis met allerlei kerstdecoratie in hout, glas, plastiek, vanalles en nog wat! Echt heel mooi! Natuurlijk kon ik het niet laten om iets mee te brengen; ik ben nu een sneeuwmannetje, rendier met kerstmuts en beertje met kerstmuts rijker!


De foto's:




Balkon van Giulietta
Ik die de borst van Julia aanraak
omdat dat geluk brengt! 
De gang die leidt naar het balkon van Julia,
staat vol liefdesboodschappen
De kerstster die vertrekt vanop de arena en landt op Piazza Brà
De arena! 
De jaarmarkt/kerstmarkt gezien vanop de arena
De besneeuwde bergtoppen
De foto die de schipper van ons heeft gemaakt
De kerstster gezien vanaf z'n vertrek op de arena
'Inkom' van de kerstmarkt
Links het huis van de Kerstman
Achteraan het 'Zwitserse' huis
Binnen in het Zwitserse huis


Het Zwitserse huis
Eline bij het Hasseltse jeneverkraam
Kersttrein voor de allerkleinsten
Het huis met de prachtige kerstdecoraties! 
Vandaag was het weer back to reality na zo'n dagje in magische kerstsfeer, er moest namelijk flink gestudeerd worden, want vrijdag moeten we al 2 examens afleggen en dan maandag ook nog 1... En dan... Dan is het zover: eindelijk naar huis! Woensdag 22 december om 9u50 vertrekken we uit Italië om dan in januari voor goed 3 weken weer even terug te keren om examens af te leggen en dan is het definitief gedaan... Ik kan er eigenlijk nog altijd niet goed bij. Het is zooo snel gegaan, ongelooflijk!
Als ik thuis ben met de Kerstvakantie zal ik er toch niet rouwig om zijn om het Italiaanse leven even achter me te laten en ik zal vooral blij zijn om jullie, mijn dierbare bloglezertjes, nog eens allemaal een dikke knuffel te geven! Ik kan niet wachten...


Tot heel binnenkort!


En tot ik jullie zie:
"Save all your kisses for me... "               - Brotherhood of Man


X

3 opmerkingen:

  1. Amaai, mooi daar zeg en sfeer !!!
    Je telt nu wel af , maar je zal t nog gaan missen daar zenne !!!
    See ya soon ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Xana!

    Wat een mooie foto's! Dat was daar precies erg de moeite in Verona! Heel veel plezier nog op je Erasmus want zoals je zegt: het gaat allemaal zo snel voorbij (ik heb nog maar 1 week en dan is het al voorgoed gedaan :'( snif!)

    Dikke zoen
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey!

    Ik heb inderdaad examens deze week, maar geen nood, het stelt niet zo veel voor. De meeste examens heb ik vorige week en de week daarvoor al afgelegd, dus vandaag had ik er twee en morgen nog twee vertaalvakken (waarvoor je toch ni kan leren) en dan ben ik vrij! Ik ga woensdag & donderdag naar Parijs, Kathleen en Philippe een bezoekje brengen :)
    En ik ben zeker van plan om nog af te spreken met de mensen die ik hier heb leren kennen. De mensen die voor een jaar in Lille blijven (al zijn dat er niet veel), gaan eens naar Antwerpen komen en ik ga hen dan rondleiden :D
    En ik kom ook nog wel eens terug naar Lille ;) En in de herfstvakantie van 2011 willen we een reünie doen in de Bahamas (want er is een meisje dat daar woont!), ik weet ni in hoeverre dat dat haalbaar is maar dat zou wel cool zijn.

    Veel plezier nog!
    xx Sarah

    BeantwoordenVerwijderen