donderdag 25 november 2010

Buik vol

Hallow!

Even een dipje, het overkomt je... Zo maar, zonder enige aanleiding, poef, daar is het en het wil niet meteen plaatsruimen voor iets anders...
Ik heb het nu al bijna een week: ik ben het beu, ik wil naar huis, maar langs de andere kant: het is nog maar drie weken en dan zit het lesgedeelte van Erasmus er al op! Het is waanzinnig snel gegaan en het was heel leuk, maar nu hunker ik toch weer een beetje naar thuis. Gewoon thuis zijn!
Ik heb zeker heel veel bijgeleerd, maar van mij mag het nu even gedaan zijn met overal Italiaans te horen of sowieso gewoon het vreemde talen praten. Even genoeg, basta! Gewoon nog eens naar de bakker kunnen gaan om 'een lang wit gesneden' te vragen, gewoon lekker op z'n Kapels in plaats van het Italiaans.
Het klinkt misschien gek en hier zijn best veel Belgen waar je Nederlands mee kan praten, maar toch mis ik 'ons taaltje', ons dialect. Ik ben heel blij dat ik met Eline nog dagelijks Nederlands kan praten, want anders zou ik dat gemis nog feller gehad hebben, denk ik.
Gisterenavond was het dieptepunt van de week, als het kon, zat ik op het vliegtuig richting Kapellen-city! Nu is dat weer wat voorbij hoor en het is heus niet zo dat ik mijn ogen knalrood zit te janken en mijn kamer niet uitkom. Maar ja, ik geef het toe: ik ben het hier een beetje beu... :s
Beu van altijd wakker te worden van mijn bovenburen, onderbuurman (halfdoof, dus een telefoon met megaversterker, kan je nagaan) en zijburen. Echt waar, ik denk dat ik het niet zou overleven als ik al-tijd in een appartement zou wonen.
Beu om altijd in een vieze keuken aan te komen, waar de berg afwas je toelacht.

Nu hebben we heel veel werk voor school. Als het goed is, hebben we ook drie examens die al in december plaatsvinden, daar zijn we dan al vanaf voor de feestdagen! Jippie! Daar moet nu dus flink aan gestudeerd worden, dus daar hebben we zeker onze handen mee vol. Maar sowieso hebben we hier wel veel taken, vaak voor dezelfde lessen en altijd vrij lange taken, waar je dus meestal een uur of twee zoet mee bent. Maar ja, da's op Lessius niet anders, right!?

Oké, bij deze wil ik dan mijn depressief berichtje afsluiten met een positieve noot:
dit weekend worden in Forlì de kerstlichtjes aangestoken!!!! :)
En op 1 december begint de Kerstmarkt!!!
Ik ben eigenlijk al helemaal in Kerstsfeer, alle winkels hier zijn al versierd en je kan zeker niet naast de (nog aan te steken) kerstverlichting in de straat kijken! Sinterklaas wordt hier niet gevierd, dus daarom dat we er dit jaar wat sneller ingerold zijn!

Tot snel!


On s'est connus, on s'est reconnus.
On s'est perdus de vue, on s'est r'perdus de vue
On s'est retrouvés, on s'est séparés.
Dans le tourbillon de la vie.
                                             - Jeanne Moreau (film: Jules et Jim, met dank aan Dott Hamon!)

Kus!
X

5 opmerkingen:

  1. Ik ben het hier ook beu! Maar mijn wandelingetje van daarnet deed toch wel deugd. Gewoon eens in je eentje met vertrouwde Vlaamse muziek in de oren een avondwandelingetje maken in ons geliefde forlivese stadje :-) We gaan het hier nog missen ;-) We gaan er nog van genieten hier, he! :-D
    Xje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeet al de rest, en concentreer je maar op je taken, én op de goede momenten in het leven.
    Nog enkele weken en je bent terug bij ons.
    Vele groetjes en dikke kus
    Je tanteke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeg, als jullie een Belgische knuffel willen, jullie weten me te vinden eeeh :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Forlivese meiden!
    Kop op hoor! Het is inderdaad vermoeiend om constant een andere taal te spreken, zei het nu Italiaans, Engels, Hongaars,... Maar achteraf ga je ontzettend blij zijn dat je dit avontuur hebt mogen meemaken. Je hebt zo'n lange tijd met native speakers kunnen praten en dat gebeurd niet elke dag op Lessius! En zoals ik gisteren schreef: tempus fugit! Voor je het weet, zit je weer op dat vliegtuig naar huis. Wanneer ga je juist naar huis?
    Ciao! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Xana,

    goed dat je toch met een positieve noot hebt afgesloten! Zo ken ik je :)

    Maar ik herken je verhaal, ook ik heb hier mijn dipjes. Ik had vorige week en heb deze week ook nog redelijk veel taken die meetellen voor punten en ja, gelukkig word ik daar niet echt van.

    Maar ik heb vorig weekend een lijst gemaakt met alle dingen die ik hier nog wil doen en bezoeken voordat ik vertrek (want bij mij is het half december al definitef é). Toen heb ik ontdekt dat ik veel te weinig tijd heb om alles nog te doen, en dus zeker geen tijd over heb om heimwee te hebben :) nee maar tis waar, tijd vliegt, we moeten er nu van genieten, nu het nog kan! Een dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen