woensdag 12 januari 2011

Organisatietalent

Ciaooo lieverds!

Gisteren hebben we ons eerste examen gedaan. Ik kan niet meteen zeggen of het een succes was, want ik weet helemaal niet hoe het verbeterd zal worden. De vragen waren meestal eigen meningen geven en die een beetje kunnen beargumenteren. En interpretatievragen... dus ja, heb je volgens haar interpretatie goed geïnterpreteerd of niet, wie zal het zeggen? Ik vond het alleszins een heel vreemd examen, een van de vreemdste die ik tot nu toe al heb gemaakt.

Vandaag blog ik eigenlijk een beetje uit tijdsvulling. Vanmorgen moesten we normaal om 9u mondeling examen Frans gaan afleggen. Wij stonden braafjes aan de deur om 9u stipt, de rest van de studenten en de docente ietsje later. Afwezigheden worden opgenomen en dan zegt de docente: "de helft kan hier blijven, de andere helft komt vanmiddag maar terug en als we vandaag niet rond geraken, doen we morgen of volgende week woensdag verder"...
Wij waren dus bij die tweede helft, want blijkbaar maakt het uit wanneer je je precies hebt ingeschreven, want da's de volgorde van de lijst... Niet alfabetisch, niet wie eerst wil, mag eerst... Nee, we moeten het een beetje moeilijk om te volgen maken, natuurlijk we zijn hier toch in Italië!!!! Niemand die er eens aan denkt om de Erasmussers daarover in te lichten en te zeggen dat die inschrijvingen de volgorde bepalen en dat ze voor een bepaalde tijd sluiten.
Je komt hier nooit iets ruim op tijd te weten!
Zo is er voor Frans ook een boek van 245 blz, waar eigenlijk niemand van weet wanneer we daarover nu examen moeten doen. Toen ik het gevraagd heb in de les was het antwoord samen met het andere mondeling, nu gaan er weer stemmen op dat het bij de verbalizzazione te doen is (da's da waar we de punten bij de docent moeten gaan halen). Ik weet het echt niet meer, hoor! Een klein beetje duidelijkheid en organisatie is toch niet te veel gevraagd, he!
Je moet trouwens ook iedere morgen eerst naar het secretariaat wandelen om daar te zien in welk lokaal je examen hebt en dat kan dan in het andere gebouw zijn... Dus op tijd daar zijn is de boodschap!
Ik dacht dat Lessius al slecht georganiseerd is, maar hier kunnen ze nog veel van Lessius leren!

Nu zit ik dus te wachten om rond half twee terug naar school te kunnen vertrekken!

I'll keep you posted!

Tot snel
en tot dan:
Always look on the bright side of life! 

X

1 opmerking:

  1. Heyyy, t is toch nog allemaal goed gekomen ! Schitterend resultaat ! Dikke proficiat ! Toch fijn dat je zo op mij lijkt hahhhhhaaahhhaaaaa
    xxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen