maandag 17 januari 2011

Examens en andere rariteiten

Ciaooo!

Oké, de eerste examens zijn achter de rug! 3 down, 3 to go! :)
De vorige examens waren allemaal Franse examens! Het schriftelijke deel was een heel raar examen, zowat het raarste dat ik al ooit gemaakt heb... Het mondelinge van woensdag was heel goed, al hebben we nog tot een uur of vier moeten wachten vooraleer het aan ons was. Ik heb een 30 e lode gehaald, da's hier een grootste onderscheiding, thank you very much! :) En ik heb ook een heel mooi compliment gekregen over mijn Franse uitspraak en vloeiendheid. Ik maakte niet veel fouten en ze vond het geweldig dat het allemaal zo mooi naar buiten kwam (letterlijke vertaling!)... Ik was natuurlijk zo fier als een pauw achteraf!
Het examen vans donderdag was een transcriptie van een stukje film. Dat was zowat het makkelijkste examen dat ik ooit gemaakt heb! :)
Nu worden die punten dus samengeteld om er een punt op 30 van te maken!
We wilden onze punten vanmorgen al gaan halen, want we hadden met de hoofddocente een afspraak gemaakt om dat zo te doen. Komt ze daar vanmorgen aan, vraagt ze wat ze nu moet doen voor ons en zegt ze dat ze nog niet alle punten heeft en de commissie nog moet samenkomen... Oké, waarom bestaat er dan zoiets als een mail waarin staat wat er van iemand verwacht wordt en waarom antwoordt zij dan om dat vanmorgen te doen??? Ik krijg er kop noch staart aan, hoor! :s

Vorige donderdag zijn we ook te weten gekomen dat er een speciale examendag was ingelast voor Erasmusstudenten voor ons vertaalvak... Wij wisten van niks natuurlijk! Dank u zeer, docent en leerlingen, want ook zij hadden ons even (op tijd) op de hoogte kunnen brengen, niet als het al te laat was! Verdorie toch, ik dacht dat er tussen Erasmusstudenten een soort van solidariteit zou zijn?

Ach ja, met al die perikelen willen we alleen maar meer en liever naar huis gaan!
Ik zal blij zijn als ik dat kruipkot hier kan beginnen opruimen en de deur achter mijn gat kan dichttrekken!

Een heel dubbel gevoel: ik wil hier echt weg, maar langs de andere kant: Erasmus komt niet meer terug...

Nu ga ik nog maar wat voor mijn examens van woensdag en donderdag studeren! :)

Alla prossima!

X

1 opmerking:

  1. Damn, nie leuk idd als er geen solidariteit is. Kheb da in een van mijn eerste bloggen ook geschreven, maar nu heb ik dat gevoel niet meer.
    Ik heb 8 van de 10 examens achter de rug, maar 't lukt mij nu hoegenaamd niet meer om te leren.. en dan constant lawaai van mijn huisgenoten ook nog es derbij. O well, blijven gaan zeker? :)

    BeantwoordenVerwijderen